FIeld Service på Absfront

Field Service på Absfront

Vår COO, Peter Gynnerstedt, är en riktig fena på kontorsservice. Nu har han dessutom visat sig vara en riktig fena på fältservice i teorin då han tagit Absfronts första certifikat i Microsoft Dynamics 365 Field Service.

Har du någon nytta av Microsoft Field Service när du fixar på kontoret?

– Inte ännu, men det kanske är en idé att köra igång Field Service internt då vi på Absfront redan kör övriga familjen med Dynamics 365-appar.

Vilka användningsområden skulle du då se?

– Field Service kretsar ju mycket kring arbetsorders, kompetens, resursplanering, schemaläggning och rapportering, och rent hypotetiskt kan man då se ett användningsområde för ett tjänsteföretag. Men naturligtvis är produkten framförallt skapad för hantering av riktig fältservice där underhåll, incidenter, produkter, förbrukningsmaterial, resor, lager, inköp, IoT och mycket annat också ingår.

Så du ser positivt på möjligheterna med Field Service?

– Tveklöst! Potentialen är enorm bara i Sverige och vi på Absfront kommer vara väldigt intresserade av konsulter som vill vara med och skapa nya erbjudanden i ett relativt orört marknadssegment.